Svår akne och rosacea

På SkinPlan institutet gör vi hela tiden tester. Detta för att kontrollera och förbättra produkternas effekt. Här är en person med svår akne samt rosacea. Hon hade testat många produkter under flera år och även mediciner, men inget hjälpte. Efter 3 veckor med SkinPlan såg vi tillsammans en klar förbättring. Vi ska följa upp henne igen efter sommaren. Fler bilder kommer.

Före användning av SkinPlan

Före

Efter
Efter

Kategorier: Uncategorized | 6 kommentarer

Inläggsnavigering

6 tankar om “Svår akne och rosacea

  1. Jenny

    Vilket jättefint resultat! 🙂 Vilka av Skinplans produkter är det hon har använt?

    Tänkte också fråga om Vitamin C boostern som jag är jättenyfiken på. Kan det användas på KÄNSLIG hy som har normal hydro men låg sebum – dock mycket aknebenägen? Eller blir den för stark?

  2. Vitamin C Booster är helt ofarlig för känslig hud. Tänk bara på att du endast behöver lite, några korn. Tar du för mycket så kan den verka något uttorkande. Så var noggrann med doseringen, blanda i 1/20 av din creme. Har du normal hydro och låga sebumvärden så ska du börja med SkinPlans Sensitive Cleanser Milk, Sensitive Tonic och Skin Repair Day Cream. Mät sen huden efter 3 veckor. Då kommer du att se skillnaden. Lycka till och återkom gärna!

  3. Jenny

    Tack Martina! Då blir det Vitamin C boostern för mig till helgen. 🙂 Jag använder just nu Sensitive cleanser milk och är supernöjd med den. 🙂

    Jag har även Sensitive tonic, men tycker att jag blir röd av den och får knottror/små finnar av den… Jättemärkligt. Jag har tänkt ge den en ny chans och lite tid, för knottrorna/finnarna och rödheten kan (bör?) ju bero på något helt annat och/eller vara tillfälligt. Men eftersom jag har känslig hy – KAN det vara något ämne i den som jag reagerar på?

    Funderar på att även köpa Skin reapair day cream. Innehåller den något som kan täppa till porerna eller är den helt ofarlig att använda för mig som har lätt att få akne?

    Och hur är det med A.H.A peelingen. Funkar den för känslig hy också?

    (Mycket frågor från mig nu. Hoppas det är okej!)

    • Du berättade att du hade känslig hy som har normal hydro men låg sebum – dock mycket aknebenägen. Vänta lite, ca. 3 veckor för huden behöver lite tid att återfinna sin balans. Sensitive Tonic är mild, ingen alkohol och fuktgivande hyaluronsyra som är ett kroppseget ämne. Skin Repair ska vara bra för dig med låga sebumvärden. Den innehåller palmitinsyra som också liknar hudens sebum. Förstår du, du ska kunna återställa hudens balans på fukt och sebum. AHA Peelingen kan du använda när du har fått högre sebum värden. Gå tillbaka till ett apotek och mät igen. Du hittar dom på vår hemsida. AHA kan vara för aggressiv för din hud som är känslig nu. PS. Hör av dig om du inte får bästa hjälp och rådgivning på apoteket. Jag håller ett vakande öga.

  4. Elenor

    Hej! Om man har rosacea, vilka produkter rekommenderar du då att jag ska använda. Har röda ”utslag” på kinderna. Läkaren konstaterade rosacea! 😦
    Tacksam för svar! 🙂

    • Hej, Hemmets Journal skrev också en artikel om Camilla i december förra året. Titta på vår hemsida under ”press”. Jag rekommenderar alltid SkinPlans Skin Sensitive Serum och evtl. Ceramide Borage Caps. till att börja med. Som rengöring blir der Sensitive Cleanser. Du rengör och använder Skin Sensitive Serum först och lägger sen på innehållet ur en kapsel Ceramide Borage Caps. Inget mer. Efter 40 dagars kur kan du använda Skin Repair Day Cream istället för kapslarna. Detta har fungerat på många med samma symptom som du har. Hör av dig igen och berätta hur det gått för dig.

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.